DÔLEŽITÝ OZNAM:

Osobné vybavovanie klientov bude možné od 25.5.2020 v Klientskom centre, Dlhá ul.č.4 v Nitra v úradných hodinách :

Pondelok : 8:00 - 15:00

Utorok : 8:00 - 15:00

Streda : 8:00 - 15:00

Štvrtok : 8:00 - 15:00

Piatok : 8:00 - 14:00

Klientske centrum: tel.č.:037/69 278 41-2. mobil:0905 433 765, e-mail: klientcentrum@osbdnr.sk:

učtáreň nájomného: tel.č.:037/69 278 07 vyúčtovanie Nitra, 037/692 7811 vyúčtovanie Vráble.

Osobné vybavovanie reklamácií údajov z vyúčtovania za Vráble bude možné v stredisku údržby Vráble

v dňoch 3.6.2020 a 10.6.2020 v čase od 13:00 do 16:00

.

Vážení vlastníci a nájomníci bytov a nebytových priestorov,

zodpovednosť výsledky prináša a preto nastal čas na 4. fázu uvoľňovania. Premiér SR dňa 18.5.2020 ohlásil výrazné uvoľňovanie opatrení, ktoré boli prijaté na spomalenie šírenia koronavírusovej epidémie.

Na základe vyššie uvedeného prehodnotilo OSBD Nitra doterajšie opatrenia a prijalo nasledovné zmeny na pracovisku:

1 ) S účinnosťou od 25.5.2020 bude umožnený vstup do administratívnej budovy pre klientov za účelom osobného vybavovania požiadaviek v kancelárií Klientskeho centra.

2 ) Pri vstupe do priestorov administratívnej budovy bude povinnosťou klientov používať ochranného rúška, aplikovať dezinfekciu na ruky alebo používať jednorazové ochranné rukavice a dodržiavanie odstupu minimálne dva metre.

3 ) Koordinovanie vstupu do budovy pre klientov bude zabezpečovať službukonajúci zamestnanec družstva.

4 ) S účinnosťou od 20.05.2020 sa povoľuje možnosť rozhodovania vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome spôsobom konania schôdzí vlastníkov, resp. písomného hlasovania bez obmedzenia počtu osôb pri dodržaní všetkých opatrení zabraňujúcich šíreniu COVID-19.

.

Časté otázky klientov OSBD

Kedy si môžem odkúpiť byt do osobného vlastníctva?

Kedy si môžem odkúpiť byt do osobného vlastníctva?

Nájomný byt, v ktorom bývate, si môžete odkúpiť do osobného vlastníctva v priebehu kalendárneho roka, najneskôr však do 31. 10.

Môžem svoj nedoplatok uhradiť aj na splátky?

Môžem svoj nedoplatok uhradiť aj na splátky?

Splátkový kalendár sa dá dohodnúť z nedoplatku z ročného vyúčtovania (ale NIE z nedoplatku nájomného).

Mal som preplatok z ročného vyúčtovania, kedy tieto peniaze dostanem?

Mal som preplatok z ročného vyúčtovania, kedy tieto peniaze dostanem?

Preplatok vám vrátime do 30.6. daného roka, avšak iba v prípade, že váš bytový dom bude mať k tomuto dátumu na účte dostatok financií.

Ako sa platí nájomné za byt?

Ako sa platí nájomné za byt?

Nájomné za byt v správe OSBD sa platí podľa predpisu, ktorý ste dostali od družstva na daný rok...
Čo by som mal urobiť, keď zamýšľam v byte robiť stavebné úpravy?

Čo by som mal urobiť, keď zamýšľam v byte robiť stavebné úpravy?

Potrebujete si úpravy podrobne premyslieť, prediskutovať s odborníkmi a pripraviť tieto tlačivá pre OSBD, prípadne aj pre Mestský úrad.

Chcem si inštalovať klimatizačnú jednotku, striešku na balkón / realizovať inú úpravu zvonka. Ako postupovať?

Chcem si inštalovať klimatizačnú jednotku, striešku na balkón / realizovať inú úpravu zvonka. Ako postupovať?

Pokiaľ chcete umiestniť nejaké zariadenie na dom zvonka (na obvodový plášť a strešný plášť bytového domu), potrebujete informovať OSBD a získať súhlas z kancelárie hlavného architekta mesta.

Susedia rušia nočný pokoj po 22 hod. alebo inak narušujú poriadok v dome. Čo mám robiť?

Susedia rušia nočný pokoj po 22 hod. alebo inak narušujú poriadok v dome. Čo mám robiť?

Ak ste neprimerane a opakovane rušení alebo ohrozovaní susedmi vo vašom bytovom dome, môžete využiť nasledujúci postup:

Ako postupovať pri zmene vlastníka bytu v OSBD?

Ako postupovať pri zmene vlastníka bytu v OSBD?

Prepis vlastníkov pri predaji bytu (príp. dedičstve alebo po rozvode) má niekoľko krokov, ktoré sú prepojené s podpisom zmluvy o predaji a komunikáciou s Katastrálnym úradom.

Kde sa platí smetné (poplatok za smeti)?

Kde sa platí smetné (poplatok za smeti)?

"Smetné" alebo miestny poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady sa platí mestskému úradu.

Som nový vlastník a nemám pivnicu, resp. neviem zistiť, ktorá pivnica patrí k môjmu bytu. Čo mám robiť?

Som nový vlastník a nemám pivnicu, resp. neviem zistiť, ktorá pivnica patrí k môjmu bytu. Čo mám robiť?

Môžete skontaktovať Klientske centrum OSBD, ktoré vám v pôvodnej dokumentácii bytového domu vyhľadá pivničný priestor priradený k danej bytovej jednotke.

Nefunguje mi kúrenie / chcem vymeniť radiátor. Na koho sa mám obrátiť?

Nefunguje mi kúrenie / chcem vymeniť radiátor. Na koho sa mám obrátiť?

V prípade nefunkčného kúrenia po začiatku vykurovania, zavzdušnených alebo kvapkajúcich radiátorov kontaktujte...